Betaaldienstverlener Kushki heeft een kapitaalinjectie van $ 100 miljoen ontvangen, waarmee het bedrijf gewaardeerd wordt op $ 1,5 miljard en toetreedt tot het rijtje van ‘unicorns’. Dat maakte Aron Schwarzkopf, CEO en mede-oprichter van Kushki, bekend op Money20/20 in Amsterdam.

Met deze investering, en na een jaar waarin Kushki met 200% groeide, heeft het bedrijf zich definitief gevestigd als een van de grootste betaaldienstverleners in de regio. “Dat we deze deal hebben kunnen rondkrijgen in tijden van grote economische onzekerheid, toont de kwaliteit en veerkracht van ons hele team en de enorm Latino-talent in de regio,” aldus Schwarzkopf.

Kushki’s betalingsplatform helpt bedrijven om de kosten en complexiteit van online betalingen te verlagen, de acceptatiegraad te verhogen en de kans op fraude te verminderen. Momenteel heeft het bedrijf 750 mensen in dienst, is het actief in vijf landen en maakt het gebruik van lokale teams om klanten in elk land maatwerkoplossingen te bieden.

Het nieuwe kapitaal zal worden gebruikt om een moderne betalingsinfrastructuur in Latijns-Amerika te bouwen die betalingstransacties van elk type in elk land mogelijk maakt. Deze infrastructuur zal een sleutelrol spelen bij het versnellen van de digitale transformatie en economische groei in de regio door bedrijven in staat te stellen sneller online te groeien en de consumentenacceptatie van digitale betalingen te stimuleren.